Tuesday, November 30, 2010

great wedding

Assalamualaikum...

hye u all...setelah meninggalkan blog untuk beberapa saat,minit,jam,hari..bulan? owh tidakk,,tidak la sampai berbulan cuma berhari saja..heee..bukannya ape..cuma agak busy sedikit lately ni..p kenduri kawen..p shopping2 sikit..sikit ke??? owhh sikit je..sebab saya bukan orang kaya cam u all..hahaha :D hmm,,kenduri ohh kenduri..biasa la cuti sekolah camni memang tersangat la banyakk orang berkenduri kawen ni..time ni la makcik2 nak melaram kan..berwarna warni cam hari raya..heh..apa la yang aku merapu meraban ni..haish..

ok2,,last day..adek beradek angkat parent aku ade wat kenduri kawen anak dorang..anak dorang ni aku panggil kak fariza je..kak fariza ni memang cun la orangnya..mesti la aku kata dia cun kan sebab dia ni pramugari taw..bukan pramusaji ok..tapi pramugari..pramugari Singapore Airline (SIA) lagi..biasa la orang2 jb lau keja kat singapore memang income banyak..

yang special pasal wedding kak fariza ni sebab dia dapat laki orang pakistan..bukan calang2 pakistan..bukan yang cam bangla bau ketik tu tapi ini pakistan high class wa cakap lu..kira orang ada2 la..nsem lagi taw..nama laki dia ni Malik Rizwan..duk mesia jgk tp ade sedara mara yang still duk kat pakistan tu..

yang best pasal wed diorang ni sebab majlis sebelah lelaki ni wat kat persada johor,johor international convention centre..perghh,,dahsyat woo..kalau aku la..kawen kat hotel pun dah kira gempak..(ada hati kau)..kalau kat convention centre ni aku rasa tunggu la orang kaya tahap raja2 or datuk2 masuk meminang..(lagi sekali,,ada hati kau)..event ni start tepat kul 8 pm..aku mewakili family pengantin pompuan..bila masuk je dalam persada tu..perghh..lawa gila wa cakap lu..decoration sangat cantekk dihiasi bunga2 dan cahaya lampu..sementara nak tunggu pengantin sampai,,kitorang dihidangkan dengan tarian and nyanyian ala2 pakistan..time ni aku rasa cam betol2 ada kat pakistan korang taw x..heh.bila pengantin dah sampai and diorang dah duduk,,ada ucapan dari mertua kak fariza lak..bapa mertua berucap in english..mak dia pulak cakap melayu..kira dwi bahasa la sebab ada guest omputih,pakistan and lain2..so kira adil la berucap dalam 2 bahasa ni..mc majilis ni pun ada 2 org..sorang speaking melayu and sorang lagi cakap omputih..

then,sebelum makan2..(bila nak makan ni)..ada tarian bollywood lagi u..ala2 kajol and SRK lak aku tengok..berlari2 berkejaran kedua2nya dan main cak2 di balik2 tiang..time ni aku rasa cam kat india pulak..pas hbs tarian ni barulah boleh makan..alhamdulillah..hehehehe..(memang pelahap la kau ni)..sambil makan ada la gak sedara mara belah laki bagi ucapan..ada yang bagi ucapan dalam bahasa urdhu.memang sepatah haram aku x paham..then ada tayangan montaj kisah malik rizwan and fariza..time pas makan ade lg tarian and nyanyian pakistan..(aku pun x kenal sapa yang nyanyi tu..artis pakistan kot) last2 baru upacara potong kek..then balik dengan perut yang penoh dengan makanan..fyi..makanan ni semua dimasak oleh chef2 kat pan pacific hotel.. :D

apa?? nak tengok gambaq?? sat na ceq bagi ampa semua tengok..(tiba2 kuaq longat utagha aku..)heh.

baru sampai.

tarian bollywood ala2 kajol and SRK.

muka lapar.

usha menu dulu.

appetizer.

saya makan mereka semua tanpa belas kasihan.

creme caramel. sumpah x sedap. cam kejam je bunyi.

coffee.

mana pic pengantin?? owhh,,ingatkan x maw tengok..sat2..aku bubuh sat..


tadaaaa...


bergaun merah.

pengantin and family sebelah lelaki.

cerita sudah..gambaq pun sudah..ok la..sampai di sini saja n3 kali ni..thanks a lot readers..hehehe :)

me.nadya samad. :)

p/s: berangan jap nak wed aku nanti gempak2 cam ni..heh.








2 comments:

  1. nk wed cm ni ye?
    t soh en.kaky wt kt hotel 5 star..huhu..

    ReplyDelete
  2. hotel 5 star???
    xpela..kat dewan je pn bolehh..haha

    ReplyDelete