Friday, November 26, 2010

Kisah Cikgu Ben, Belacan & Paku

Assalamualaikum..
ahmad durrah is on air right now..haha..aku x layan pun drama ni..org kata best..actually aku x sempat nak follow dari 1st episode..so memang tak la kan kalau nak follow episod yang seterusnya..tengok sikit2 boleh la kot..tapi aku dengar cerita dari mrs ibu pun dah cukup phm kot..heeee...ey,,apa la yang aku merepek ni kan..saje nak intro lebih sikit..huuuu...

korang tengok title n3 ni agak2 korang kenal x siapa gerangan mereka ni..haaa...ni la aku nak bgtaw korang ni..yang dah taw tu wat2 xtaw boleh??ok2..bagi yang xtaw Ben Bradshaw@gigi putih merupakan mat saleh yang agak fasih berbahasa melayu..sama gak si belacan and paku tu..they all ni semua mat saleh tapi fluent gila kot cakap melayu..apa?? x percaya??? jangan la gitu babe..x percaya x pe la k..(touching plak..poyo2)..

actually diorang ni pernah duduk Mesia area sabah..diorang jadi cikgu and sukarelawan kat gereja mormon..hmm diorang ni belajar BM masa duk sabah la..sebab tu diorang banyak guna bahasa baku..yang best tentang ben,,dia cuba jadi guru bahasa inggeris kat Fb..ni antara pelajaran yang sangat berguna dari cikgu ben yang aku copy dari fb dia..

- Saya "pulled an all nighter". Itu bermaksud tak tidur sepanjang malam dengan sengaja


Ingatkah bila saya ajar 'sick' dan 'sweet'? Janganlah guna ini untuk menggambarkan sifat  seseorang. Jangan camni,"You're sick!" atau "She's sweet!" Maknanya lain daripada 'cool'.

- Slang America baru: you guys=korang. 'guys' bukan bagi lelaki saja. pakai ini apabila cakap dengan lebih daripada satu orang. Selamat malam!

simple je kan and sangat mudah untuk difahami..memang sangat useful la untuk perbetulkan english aku yang x berapa nak betul ni..hahaha..lagi satu korang akan  sangat fokus bila korang tengok video ben yang sedang speaking malay..yela..susah kot nak jumpa mat saleh yang terror cakap melayu ni..mestila semacam teruja kan..hahaha..


ben bradshaw @ gigi putih 
*pic ni di ambil dari fb ben 


belacan and paku siapa pulak?? lek lue..korang ni sabar la sikit..ni aku nak bgtaw la ni..hehehe..kalau ben jadi cikgu..belacan and paku pulak act as comedians..sama gak cam ben,,diorang ni belajar bahasa melayu masa duduk lama kat sabah and sarawak..diorang kerja as sukarelawan gereja kat sabah and sarawak..kalau u all tengok video2 belacan and paku..memang korang akan ketawa berdekah2..x percaya?? nanti tengok la sendiri..


belacan & paku
*pic ni di ambil dari fb B&L

ni aku bagi link2 video dioranng yang best..
klik sini untuk video ben..
klik sini untuk video belacan and paku..

selamat menonton ok....by!!


*si pencerita bersama bf..ngehehe ;)*

p/s: saya mengaku english saya tak berapa baik cam korangg...pengakuan ikhlas..teettt

3 comments:

  1. suka lah gigi putih tu..aritu tgk video dia..nak gelak je.entry yg menarik..thanks share link tu k..rasa nak add fb dia je,.hehe

    ReplyDelete
  2. best la.kelaka.
    my english pn xbpe ok.
    sume broken english.hehe.

    ReplyDelete
  3. sang wada: mmg sumpah lawak diorang ni..haha..kalau add fb dia dh penoh friends so like je kat page dia..:)

    zuha: hahaa..memang best diorang ni..cakap melayu pulak 2.. :)

    ReplyDelete